Quan un usuari fa una sol·licitud en MantTest.net és important que rebi un seguit d’avisos perquè pugui comprovar l’evolució de la petició. Per a això el programari permet configurar un seguit de mails per defecte que enviarà automàticament contenint la informació de cada cas particular.
El primer pas per a la definició dels missatges serà obrir l’arbre de zones i obrir la zona gestionable a configurar. Les zones gestionables surten senyalitzades a l’arbre amb una clau anglesa a la seva dreta.
És possible configurar missatges, tant per a la creació com per a l’eliminació, així com per informar dels diferents canvis d’estats tant de la sol·licitud, com de l’ordre que se’n derivi.
Missatge en la creació de la sol·licitud
Per definir els missatges en la creació de la sol·licitud dins de la pestanya de “Fluxos de treball” haurem desplegar la de “Fluxos de treball per a sol·licituds” i buscar l’apartat de “Envia aquest missatge quan es creu”, aquí trobarem alguns missatge per defecte que podrem editar o crear de nous.
Missatge al eliminar la sol·licitud
La configuració d’aquest missatge es troba just en a continuació dels missatges de creació i el seu funcionament es regeix pels mateixos conceptes.
Missatge al canvi d’estat de sol·licitud
Un cop definits els mails extrems es pot configurar l’enviament de missatges, perquè l’usuari pugui fer seguiment del canvi d’estat de la sol·licitud.
Per a aquesta configuració, dins encara de l’apartat “Flux de treball per a sol·licituds”, ens dirigirem al subapartat “Estat del flux de treball”. La configuració del mail a enviar quan s’arribi a un estat determinat es realitzarà dins de la definició d’aquest estat.
Missatge al canvi d’estat de l’ordre
Igual que en el seguiment de la sol·licitud, també és possible configurar missatges automàtics per al seguiment de l’ordre de treball relacionada. Per realitzar la definició d’aquests missatges, haurem de canviar d’apartat i dirigir-nos al de “Flux de treball d’ordres correctives o d’altres treballs” segons el cas.
Un cop localitzat l’apartat i seleccionat l’estat a configurar la definició és la mateixa que en el cas anterior.
Contingut del missatge
El contingut del missatge es compondrà per un text predefinit així com si es desitja d’informació referent a la sol·licitud o a l’ordre específica en cada cas.
Per introduir dades específiques del missatge s’hauran d’introduir etiquetes a partir de les possibles, situades a la part dreta del cos del missatge.