Superat l’esforç de construcció i adaptació d’espais pel tractament de la pandèmia del CODIV-19, cal no oblidar que totes les nostres infraestructures sanitàries estan treballant en situació d’emergència amb el què suposa en relació a la seva intensitat i criticitat de funcionament.
L’aplicació de la disciplina de Facility Management en la conducció i el manteniment en aquesta situació és diferent a l’habitual. Donar serveis d’emergència implica que a més de les persones, les instal·lacions i els edificis han de ser capaços d’adaptar-se a aquests nous requeriments per afrontar situacions extremes.
L’equip tècnic de TEST JG, dirigit per Josep Ortí, on treballem les àrees de consultoria de Facility Management i Commissioning, està elaborant diversos informes per disposar de les bases per a la gestió tècnica dels centres hospitalaris treballant en situació d’emergència.
S’entén que els hospitals estan equipats amb BMS (Building Management System) i programari de Facility Management (o GMAO) amb informació suficient de característiques tècniques d’equips i instal·lacions, i que disposen de projecte de manteniment preventiu amb operacions determinades i registre de les corresponents ordres de treball.
En aquest informe, << CRITERIOS DE FM EN HOSPITALES EN EMERGENCIA SANITARIA covid19>> es tracten criteris de Facility Management durant l’operació i el manteniment de les àrees hospitalàries en situació d’emergència en relació als següents aspectes:
- Criteris generals d’operació i conducció
- Criteris generals de manteniment preventiu i correctiu
- Personal de manteniment
- Proveïdors de materials i serveis
- Recomanacions generals
Pròximament publicarem un nou informe sobre les condicions de qualitat i seguretat de l’aire per protegir-nos del covid-19
Esperem que pugui ser del vostre interès!